السيد الخميني

446

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

سخنرانى [ در جمع دانشجويان عربستانى مقيم ايران ( بازيابى عظمت مسلمين ) ] زمان : ظهر 11 آبان 1358 / 11 ذى الحجه 1399 مكان : قم موضوع : بازيابى مجد و عظمت مسلمين با تمسك به اسلام حضار : دانشجويان عربستان سعودى مقيم ايران بسم اللَّه الرحمن الرحيم ويژگى نهضت ايران مع الأسف آقايان وقتى آمدند كه ظهر است و من وقتى ندارم . لكن چند كلمه عرض مىكنم . اين نهضت ايران ؛ نهضت مخصوص به خودش نبوده و نيست ؛ براى اينكه اسلام مال طايفهء خاصى نيست . اسلام براى بشر آمده است ؛ نه براى مسلمين و نه براى ايران . انبيا مبعوث‌اند بر انسانها ، و پيغمبر اسلام مبعوث بود بر انسانها . خطاب به ناس [ است : ] « يا أَيُّهَا النَّاسُ * » . ما كه نهضت كرديم ، براى اسلام نهضت كرديم ؛ جمهورى جمهورى اسلامى است ؛ نهضت براى اسلام نمىتواند محصور باشد در يك كشور ، و نمىتواند محصور باشد در حتى كشورهاى اسلامى . نهضت براى اسلام ، همان دنبالهء نهضت انبياست . نهضت انبيا براى يك محل نبوده است . پيغمبر اكرم اهل عربستان است ؛ لكن دعوتش مال عربستان نبوده ؛ محصور نبوده به عربستان ؛ دعوتش مال همهء عالم است . هدف انبيا ، تربيت انسان انبيا آمدند كه انسان بسازند . انسان يك موجودى است در ابتدا مثل ساير حيوانات است . اگر رشد بكند ، يك موجود روحانى مىشود كه بالاتر از ملائكة اللَّه مىشود . و اگر طرف فساد برود ، يك موجودى است كه از همهء حيوانات پست تر است . الآن شما در اين انسانهايى كه در دنيا هستند و ادعاى انسانيت مىكنند ، ادعاى طرفدارى از بشر مىكنند ، ادعاى حمايت از حيوانات مىكنند ! شما الآن اين اشخاص را